Monday, August 1, 2011

Hello Ramadhan!

Hey sayangs, sorry for not updating.Bukan buzy pun but very the MALAS! weeeeeee

Anyways, sementara kat Lab nie, saya nak ambil kesempatan untuk ucapkan SELAMAT BERPUASA dan SELAMBAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN kepada semua Saudara Saudari seIslam saya.

How fast time flies kan, rasa mcm baru ja dok celebrate New Year 2011, tup tup dah masuk Bulan Ramadhan.

So dear friends, nie sekadar untuk peringatan bagi diri saya dan juga untuk semua. As we know, now dah masok bulan Ramadhan. so.....

1. Marilah kita sama2 tingkatkan amalan kita sebab bulan nielah kita kena rebut unutk beramal dengan Yang Maha Esa. Bulan nie kita akan peroleh pahala berganda2 berbanding bulan2 yang lain.

2.Bulan Puasa nie make sure puasa bagi penuh bagi yang Lelaki, and bagi Perempuan, ehem2 phm2 lah.
PERINGATAN : Perempuan  yang taleh puasa, tayahlah tunjuk sgt taleh puasa. Join the "Puasa Girls" group.

3. Bulan nie, kita jangan bergossip2 ek. Kurangkan bercakap and tingkatkan pahala. Tayahlah nk cakap pasai orang, diri kita pun belum sempurna. Btw, apa perasaan korang if orang cakap benda buruk pasai korang? tak suka an, so kita pun tayahlah buat bnd yang sama.

4. Jangan lupa bangun Sahur. Bangun Sahur tu pun dah satu Ibadah. And time berbuka, jgnlah makan sampai kenyang perut nak meletop sampai nak bgn pun takleh sampai nak menunaikan sembahyang pun tak larat! tamau tamau! Sebelum masuk Bazar Ramadhan tu, doa dulu supaya dapat kawal nafsu.

So, Bulam Ramadhan nie kita ada banyak sgt2 peluang untuk dapatkan pahala yang berganda2! If kita malas, kita yang rugi! Jangan tuduh Syaitan if  diri sendiri malas, Syaitan-syaitan dah kena ikt! Sekarang nie semua, bergantuglah pada diri sendiri.

SELAMAT BERPUASA AND SELAMAT BERAMAL SEMUA!

P/S: Try search kat youtube, AnwarHadi nya entry bout Bulan Ramadhan. Best!

No comments:

Post a Comment